Kunskapsbanken


Utvecklande gruppmöten på distans – så lyckas du
Struktur, spontanitet och respons är några av de viktigaste ingredienserna för att skapa ett kreativt digitalt möte. Vi ger dig exempel på vad du kan göra nästa gång ni ses.
Läs mer >
Tre mentala hinder för försäljning (och hur du övervinner dem)
Om du någon gång tänkt ”Jag är ingen säljare” eller ”Hon är nog ändå inte intresserad…” ska du läsa det här blogginlägget. Helst nu!
Läs mer >
Våga ta initiativ i kundmötet
Har du tänkt på att försäljning till stor del handlar om att ge relevant information och att ställa bra frågor till den potentiella kunden?
Läs mer >
Så övertygar du ledningsgruppen att investera i kundbemötande
Du är chef för en avdelning som har kontakt med interna eller externa kunder. Så här övertygar du ledningen om att satsa pengar på ert kundbemötande.
Läs mer >
Därför misslyckas ni med att implementera förändringar
Kort svar: det kan vara för att ni inte informerar proaktivt om sådant som kan oroa människor. Läs mer om vilka områden ni ska täcka in i era löpande dialoger.
Läs mer >
Frågar eller påstår du?
Det är vanligt att formulera sin fråga som ett påstående, men en sådan formulering gör det svårare för dig och mottagaren att förstå varandra.
Läs mer >