Läs våra case


GS1: Bättre intern kommunikation gav ett starkare team
Karolin Sild, kundservicechef på GS1, berättar om hur de gjorde för att bygga ett starkare team där medlemmarna uttrycker åsikter på ett konstruktivt sätt och ger mer beröm till varandra.
Läs mer >
IT-företaget CAB – garanterat bra utbildare!
CAB genomför cirka 400 utbildningsdagar om året för sina kunder, och tog hjälp av Welingo för att säkra en hög kvalitet. Utbildarna har fått utbildning och personlig coaching i retorik och presentationsteknik.
Läs mer >
Regelbunden coaching är rätt väg framåt för Östersunds kommun
Det här är berättelsen om hur Welingo hjälpt Östersunds kommun från växel till kundcenter. Chef Agneta Nilsson insåg tidigt att mätningar behöver kompletteras med coaching.
Läs mer >
Internetstiftelsen: fina resultat med kontinuerligt kvalitetsarbete
Internetstiftelsen förbättrade sina resultat i kundundersökningar när de började samarbeta med oss på Welingo. Läs mer om vad de gjort för att nå framgång.
Läs mer >
Ängelholms kommun: långsiktiga resultat i kundbemötandet
Ängelholms kommuns kundtjänst tröttnade på utbildningar som bara gav effekt för stunden. Vi hjälpte dem därför med hur de tränar för att behålla ett bra kundbemötande över tid.
Läs mer >
Högre NKI och engagemangsgrad hos IP-Only
IP-Only ville ha en tydligare struktur för hur de möter sina kunder. Läs mer om hur det ledde till att NKI ökade från 71 till 88 procent, och upplevd engagemangsgrad från 79 till 90 procent.
Läs mer >