För ett mer sammanhållet kundbemötande i hela organisationen
Det finns näst intill oändligt många begrepp på temat kundkommunikation, som kundmöte, kundupplevelse och kundresa. Här introducerar vi dessutom ännu ett: kundmötesstrategi. Kort beskrivet är kundmötesstrategi er beskrivning av hur ni skapar riktigt bra kundbemötande i alla delar av organisationen och behåller det över tid.
Hur vet ni om ni behöver en kundmötesstrategi?
Det finns flera tecken, till exempel:
- Ni har ingen eller otydlig rutin för hur ni tar tillvara på klagomål och feedback från kunder.
- Ni får feedback på att ert kundbemötande skiljer sig mellan olika avdelningar.
- Era medarbetare får inte regelbunden feedback på hur de kommunicerar med kunder, och stagnerar därför i sin utveckling.
Guidens innehåll
I guiden går vi igenom de grunder ni behöver ha koll på, som:
- Vilka frågor ni behöver besvara internt för att börja arbeta strategiskt med ert kundbemötande.
- De vanligaste aktiviteterna som bör ingå i en bra kundmötesstrategi.
- Framgångsfaktorer för att lyckas med sin kundmötesstrategi.