Kommunikation i telefon -exempel

Du har bara en chans att skapa ett första intryck – se till att göra rätt direkt

Hur fungerar det?

Bemötande i samtalet över telefon går fort. Ordval, röstläge och samtalsstyrning är direkt avgörande för hur kunden upplever samtalet. I samtalet över telefon behöver vi snabbt hitta rätt.

Hur kan vi använda vår röst och våra ord för att ge kunden ett bra bemötande? Hur kan du tänka för att på bästa sätt nå fram?

Vi ger er tips på effektiva, konkreta ordval, kunskap i samtalsmetodik och effektiva flöden i dialogen.

Resultatet? Nöjdare kunder och medarbetare som kan göra mer medvetna val i sin kundkommunikation.

Kontakta oss

Lina Svensson, kommunikationskonsult, Tele Coaching

Lina Svensson, Kommunikationskonsult

Hur skapar du en god kundupplevelse?

Kundbemötande, lojalitet och kundupplevelse. Hur får du kunden att vilja berätta för andra om sin positiva upplevelse? Vad är en bra kundupplevelse? Hur hanterar du svåra samtal? Hur bemöter du invändningar? Använd dig av en kommunikationsguide!

Att skapa kontakt, förtroende och samtligt arbeta effektivt är utmanande. I skriftlig kommunikation kan du ”köpa dig” tid för eftertänksamhet, här behöver du agera direkt. Det ställer högre krav på dig som arbetar i telefon.

För att lyckas behöver du har en tydlig samtalsmetodik och kommunikationsteknik, vilket en kommunikationsguide kan hjälpa dig med. Vi är ödmjuka för komplexiteten i samtalet och noggranna med att hitta rätt samtalsmetodik för er.

 

Vår metod

Analys

Vi kartlägger och analyserar er verksamhet utifrån nuläge kopplat till önskat läge – målet.

Syftet är att prioritera, anpassa och rekommendera rätt innehåll i samarbetet.

Utbilda

Skapa en gemensam teoretisk plattform, skapar en kommunikationsguide för kommunikation och bemötande.

Du får teorin och de kommunikativa verktygen som behövs för att kunna ge en god kundupplevelse.

Coacha

Alla är olika och behöver olika typer av träning.

Coaching och träning individuellt skapar en tydlig och anpassad förankring mellan den teoretiska kunskapen och den praktiska färdigheten.

Mäta

Tror du, eller vet du hur ni kommunicerar med era kunder?

Genom mätning av hur du som individ och som grupp agerar, kan vi hjälpa dig att få koll på vad det är som skapar era resultat -egentligen.

Senaste ur kunskapsbanken

Se alla


Några av våra kunder