Länstrafiken Örebro ökade kundnöjdheten snabbt
Bakgrund
Länstrafiken i Region Örebro län och Welingo har samarbetat i över femton år. En del av samarbetet omfattar beställningscentralen, den del av Länstrafiken som hanterar telefonsamtal om färdtjänst och sjukresor. Annelie Skinnars, kundservicechef på Länstrafiken, berättar i caset om att de ville öka avdelningens resultat i mätningar av kundnöjdhet.
Så fort vi förändrade vår strategi för att bemöta våra kunder ökade kundnöjdheten snabbt – både på telefon, fysiskt och i skrift.
Samarbetet (i urval)
- Guide för enhetlig kommunikation i kontakt med kunder
- Medarbetarutbildningar
- Kommunikation i telefonsamtal
- Skriftlig kommunikation (mejl, sociala medier, kundforum)
- Kommunikation i fysiska möten
- Gruppcoaching
Resultat
- Ökad kundnöjdhet i alla kommunikationskanaler: telefonsamtal, skriftlig kommunikation och fysiska möten.