Case: IP-Only

Man i varseljacka med IP-Onlys logga tittar mot en man i grävmaskin

Kommunikationskunskap

Ladda ner case

Högre NKI och engagemangsgrad hos IP-Only

Bakgrund

Fibernätsleverantören IP-Onlys kundservice ger teknisk support till företag och privatpersoner. Daniel Söderlund, Head of Customer Operations på IP-Only, berättar i caset om att de gjorde en hel del bra saker, men såg en brist i att medarbetarna till stor del fick hantera sina kundärenden på egen hand. De saknade en övergripande struktur för medarbetarna att ta hjälp av för att genomföra bra kundsamtal, och tog hjälp av Welingo för att få rätt verktyg på plats.

 

Samarbetet i korthet

  • Målsättning för ökad kundnöjdhet
  • Utbildning i kundkommunikation för medarbetare
  • Utbildning i coaching och målarbete för teamledare

 

Resultat

  • Nöjd-kund-index (NKI) ökade från 71 procent till 88 procent
  • Upplevd engagemangsgrad ökade från 79 procent till 90 procent

 

Jag har aldrig stött på någon som inte vill göra ett bra jobb. Alla vill veta hur det går för dem löpande, och för att kunna veta detta behöver man rätt verktyg. Welingo har bra sådana verktyg!

Daniel Söderlund Head of Customer Operations, IP-Only

Fler kundcase

Se alla